Кобленц

Потребителски аватар
Nikolay_Popov
Напредващ
Напредващ
Мнения: 82
Регистриран: 24 мар 2017 02:03
Reputation: 104
Контакти:

Кобленц

Мнениеот Nikolay_Popov » 13 апр 2019 21:32

КОБЛЕНЦ
Изображение
Ето какво видях от вчерашната си разходка из Кобленц.
Градът- чисто справочно, градът е част от провинция Рейнланд-Пфалц, разположен около вливането на река Мозел в Рейн. Градчето е чисто и спретнато, микс между много старинно и много модерно. Бих казал, че също и чистотата беше на ниво. Зеленината е много. Някои квартали на по планински терен, което ги прави още по-китни. Там си има и тесните и стръмни улички. Откъм пътна инфраструктура- забележките са малко. Едиствено лошо впечатление ми напправи, че по центъра, който е доста сгъчкан, са натрупани светофари един след друг, при това с кофти синхронизиране. Градският транспорт на много места е отделен в бус ленти, но въпреки това, му се налага да престоява доста по кръстовищата.
Минавам към транспорта.
Организацията е малко объркана за обясняване, но ще се опитам да разясня на две-на три. Единна система за таксуване и градска мобилност в района е Verkehrsverbund Rhein-Mosel GmbH (VRM)- Транспортно обединение Райн-Мозел. Те издават превозните документи, обгрижват движението на линиите, платено паркиране и прочее. Куцото тук е, че същите нямат мобилно приложение.
Кобленц има компания обединяваща комуналните услуги- ток, вода, газификация, отопление и градски транспорт- EVM. Отделно от това в града щъкат крайградски линии оперирани от железниците и местното Rhein-Mosel Verkehrsgesellschaft (част от държавните железници). По регионалните (селски и крайградски, междуградски в околията) линии има и частни превозвачи. Е тук идва един неудобен и конфузен момент. ДАПът (EVM) има собствена навигация и приложение, но то обхваща само техните линии. Не отчита влаковете и регионалните линии, което е неудобно. Затова много от пътуващите ползват приложението на държавните железници, което обаче не дава възможност за покупка на билет. Информацията по спирките също е много неудобно поднесена. ДАПа са сложили листи с разписания на отделните линии, но Държавните железници поставят разписания подобно на гара- хронологично подредени всички регионални линии, преминаващи през спирката. Схема на градската мрежа има направена от EVM, като тя е фокусирана основно над техните линии, като на места, където има много регионални са обобщени с RMV (местното поделение на държавните железници). Интересно впечатление ми направи, че класическите книжки-разписания тук са големи, с гланцирани листи, само с линиите на ДАПа и не са безплатни, ами струват 1€.
Билетите- няма автомати по спирките, освен на 7те гари разположени в града, на централния площад и на автостанцията на гара Градски център на Льор-Център (мол обхванал в себе си гарата). Билети се издават от шофьорите, а карти могат да се зареждат на споменатите места, по пощите, някои магазини и общински учреждения. Градът е разделен на зона център, зона град и зона предградия, като единичният билет за една зона е 1,95€, дневният 4,40€, тридневният 8,80€, а месечната карта 43,70€. Интересното тук е, че има билет за 3 дни, което не е от обичайните явления. Няма билет за кратка остечка, съответно няма маркиращи валидатори. Има единствено такива за магнитни карти, които могат да се зареждат за 30+дни, но са по-скоро за проверка на статута на картата. Интересно впечатление направи, че тук все още се държи на стандарта- качване от първа врата, показване на картата и слизане от задните. На места това е доста неудобно.
Спирките нямат информация в реално време за преминаващите автобуси, с изключение на най-възловите 3 в центъра. На много места в кварталчетата спирките са различими единствено по поставения знак- нямат навес или пейка.
Както по-рано споменах регионалните линии до близките села и градчета изпълняват повсеместна функция на градски транспорт. Заедно с градските всички минават през три възлови точки в града, от където може да се хване автобус от всякъде за навскъде- Централна гара (начална точка на много линии), гара Градски център и площад Централен/Форум (мол Форум). Пред Централна гара е изградена своеобразна автогара с 12 спирки и 2 отделни за дългите направления. Паркингът, предвиден за изчакване определено не стига, което караше шофьорите да спират по близки улички или между секторите. От това което видях- едиствено 7 не влиза в центъра, а тръгва от гара Валендар и отива до едно селце. Но същата прави връзка с линия 8 и има курсове, които при пристигане на въпросната гара продължават под 8 до централна гара, минавайки споменатите възлови точки. Чисто градските линии са 11, като 4 от тях имат и допълнение. Линия 301 се води градска, но всъщност е доста дълга междуградска. Градските са от 1 до 10 и линия 20, като линиите 2, 3, 5 и 6 имат допълнения съответно 12, 13, 15, 16. Това са нещо като българските линии с [sup]А[/sup]. 2 и 12 например са с почти еднакъв маршрут, като се различават в 4 спирки в началото и 4 спирки в края. Подобна е логиката и за другите такива. Дори по разписанията ги пишат, като една линия. Линия 27 се кара от железниците, но е градска. И въпреки това- в приложението на ДАП-а не излиза. Регионалните са бъркотия малко. Единствените малки номера от тях видях 27 и 61. Всички други са с големи номерации. Има много линии и много номера. Но една линия може да е с различни номера в зависимост до къде ходи. Така са линии 318 и 319, които реално имат един маршрут, но 318 приключва няколко спирки по-рано.
Е тук идва следващо разочарование- в Кобленц се чака за да дойде автобус, дори делничен ден. Масовият интевал на ДАПаджийските линии е 30 мин. Ако са линии от типа 2/12, съчетанието в общите части е на 15 мин., но има и случаи като 3/13 като в общата част са на 30 мин., разликите са на 60 мин. Неделя единични случаи има на 30 мин., повече на 60 мин., няма 1* линии и остават 5 линии. Регио линиите нямат налучкване... Делничен ден има линии с интервали между 2 минути до 2 часа. 460 е такъв пример- там има курсове изпълнявани от железниците и от частници, като има интервали от 2, 15, 20 мин. до 1 час през деня, а вечер последният интервал е 2 часа. Събота същата е на интервали 20-90 мин., а неделя са 7 пъти в посока. Има линии от региотата, които се движат само 3-4 пъти на ден. Пътуване става единствено с проверка на приложението на държавните железници, което отчита всички преминаващи автобуси. Не става да се чака определена линия за предградията. Единствено 27, която въпреки, че е градска се кара от железниците е с по-стабилно разписание и интервал от 30 мин. за делник и събота и 60 мин. неделя. Другото куцо е, че на места липсва синхронизация на линиите. Примерно на гара Еренбрайтщайн минават 8, 9, 10, 318/319, 358, 460. Има моменти където автобуси се изсипват в рамките на 5 мин. и после 25 минути нищо не минава в посоката. Като цяло си е емоция да се чака по спирките. Напомня ми малко на Варна.
Интересен момент тук е лифтът, който е отделен от градския транспорт, но си е атракция, водещ към крепост на едно от възвишенията.
phpBB [video]


Подвижния състав...
На кратко- всичко има!
Местният ДАП разполага основно с Манове, къси и дълги, различни поколения, както и някой друг Соларис къс и дълъг. Най-възрастни са няколко МАН от 1999г. Тук е скучно...
Но почнем ли със селата... Е там е мешана салата. Вървят всякакви машини! Държавните железници оперират основно с Цитаро междуградско (има и съчленен вариант) и къси регио МАН, Ирисбус и Ивеко Кросуей. Но частниците... там видях Волво 8900, Цитаро от първите производства, Сетра 3**, Мерцедес Интуро но и... Мерцедес О405, Мерцедес О408, Мерцедес О407. В сравнение с масово срещаното в Германия, тук имах чувството, че са си сбрали ретро парад за обслужване на линиите. Най-най старите автобуси, Мерцедесите О4** се държат от две частни фирми. Едната- не засякох нейните експонати. Втората- успях да се догоня с един О405 който оперираше целия ден. За късмет- шофьорът се оказа българин. Въпросната фирма държи доста стари автобуси, като оборотни. В същото време титулярните са Цитаро, Интегро и Интуро произведени след 2010г. Успях да се повозя на 405цата и се оказа доста запазена.В Кобленцка околия има живо и Мерцедес Варио, опериращо в едното селце през почивните дни. Както казах- тук частниците са си организирали ретро парад.
Имаше частници, опериращи дори с туристически автобуси някакви къси крайградски линии. В същото време имаше и едно нещо, дето само не си знае името сигурно- китайски Цонгтонг (Zhongtong) с мокет в в коридора. Като цяло крайградските автобуси имаше по-занемарени машини от тези на EVM. Автобусите на държавните железници на повече от 4-5 години бяха със захабени седалки. Една от частните Сетри 315ЮЛ беше много захабена откъм салон. Един сив Соларис 2006г. беше с излющени тръби, мръсотия и ръжда. Но и пътниците ми направи впечатление, че не пазят много, че дори вандалстват.
В общи линии- откъм подвижен състав бива, но откъм организация и информация градският транспорт в Кобленц не ми хареса.
Ето какво засякох по улиците:
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение


Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
phpBB [video]


Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

Целия албум
Изображение

Върни се в “Градският транспорт в Германия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта